« عشق یا آزادی | صفحه اصلی | سهم من »

October 10, 2003

جشن شيرين

همين ديشب هزارباره به آتش زدن افسردگي و شاد بودن سفارش شدم. دوستي برايم نوشته بود چرا وبلاگ مختصر اين همه غمگين است؟ مسيحايم گله کرد که مگر زنان ايراني چيزي جز آه و ناله ندارند؟ ... راست مي گويند.
ظهر، دوست و مديرم زنگ زد و خبر خوش برنده شدن شيرين عبادي را براي گرفتن جايزه ي صلح نوبل داد. از خانه تا راديو دويدم. صداي صميمي اش در گفت و گوها در گوشم مي پيچيد... چهره اش هنگام محاکمه براي حقوق بشر، زن و کودک، از پيش چشمم دور نمي شد... فکر مي کردم همه ي چکي ها، اتومبيل ها، درخت هاي پارک، ... شعفم را مي فهمند! چرا خود را در اين جشن شيرين شريک مي دانم، نمي دانم.
اکنون بعد از چند مصاحبه، برايت مي نويسم. عزيزم. عزيزانم. من امشب شادم. به پهناي صورت، به تري دريا و طراوت چشم هايي آبي شادم. شادم. شاد.

October 10, 2003 9:31 PM

 نظرها

و عجب شاهکاری بود آنچه آقايان کردند با غرور يک ملت. طی بيست و پنج سال ملتی را چنين بی افتخار و تحقير شده و مسخ و افسرده کردن, شاهکاری بود که جز از اين ملاهای دريوزه ی توسری خورده ی ديروز و دزدان و فاسدان منادي اسلام ناب محمدی امروز در زير آن عباهای کثيف و پر تزوير بر نمی آمد.

شرمتان باد ....

تمام پيام ها که بايد می فرستاديد و دريغ کرديد , پيام هايی که بر مرگ فلان شيخ خراسانی سالها زمين گير منشا هيچ و مطلقا هيچ اثری در طول حيات, روا دانستيد و بر افتخار بزرگ يک ملت در کسب يک جايزه ی غرور انگيز ,ناروا ,


تمام و تمام اينها يادمان نخواهد رفت.


نه کينه تان به دل داريم نه لايق کينه ايد . به همان اندازه که شما منتظر ظهور امامتانيد, ما منتظر خروجتانيم و خوشحاليم که اين خروج به هزار و يک دليل بسيار واقعی تر و نزديک تر بنظر می رسد تا آن ظهور .

Masoud October 14, 2003 5:59 PM

شاد باشي هميشه

vahid October 14, 2003 12:53 PM

شادي تنها چيزي است كه شايسته آشكاره گي است.

taraneh October 12, 2003 1:57 PM

شيرين عبادی عزيز، برنده‌ی جايزه‌ی صلح نوبل شده است، اين پيروزی بزرگ بر همه‌ی کوشندگان دموکراسی و حقوق بشر در ايران مبارك باد . مخصوصا شيرزنان ايران زمين ........زنده باشي

نیما October 11, 2003 12:30 AM

 نظر بدهيد:




مي خواهيد اين اطلاعات حفظ شود؟ بله

(در نوشته خود مي توانيد از تگ هاي اچ تي ام ال استفاده كنيد)