« نهم اوت | صفحه اصلی | کابوس »

August 12, 2005

دوازدهم اوت

گروهی از گرایشهای فکری گونان در برلن با اکبر گنجی اعلام همبستگی کردند؛ با گردهمایی در خانه ی فرهنگهای برلن، همان مکانی که کنفرانس جنجال برانگیز برلن برگزار شد که به زندانی شدن اکبر گنجی انجامید.

گفت و گو با شهروز رشید، از مدیران برگزاری این گردهمایی

وی گفت: کسی از عریان شدن ِاعتراضی در آن کنفرانس ابراز پشیمانی نکرده. چون آنها با آقای گنجی مسائله شخصی ندارند و آقای گنجی هم از ان موقع تا کنون بسیار تغییر کرده است

برنامه‌ی "خبرها و نظرها" - تلوزیون صدای آمریکا- VOA

August 12, 2005 4:26 AM

 نظرها

جناب خانم رحيمي، با سلام.

همين اكنون سايت شما را اتفاقي پيدا كردم و خيلي لذت بردم از خواندن مقالات و رپورت هاتون.

راجع به يك مطلب قديمنتون مي خواستم نظري بدم كه چون مال مدتي پيش است، نظرم را اينجا مي نويسم.

موضوع سخنراني آقاي كريمي حكاك و نظرات ايشان و شما راجع به شير و خورشيد:

شير و خورشيد پيش از سه رنگ دور و برش پرچم ايران بوده است، و منظور من اينجا عهد باستان نيست: در يكي از قسمت هاي پاياني ديوان غربي-شرقي، گوته پرچم سفير وقت ايران را توصيف مي كند كه همان شير و خورشيد است.

حالا شما به قول استاد و با عوضي گرفتن قانون به جاي داد،مي توانيد بگوييد كه آرم جمهوري اسلامي بايد جاي شير و خورشيد را بگيرد. ولي اين كه انتلكتوالانه مي گوئيد اصلا بايد سفيد خالي باشد، يك راه حل به نظر صلح جويانه است، ولي چون گذشته را به كلي منكر مي شود با اين خيال كه يك برش با تاريخ ممكن است، در حقيقت يك راه كاملا آرمان گرايانه و هيچ به جز آن است.

شما جاي ديگر سن كم خود را نشان بي طرفي مي گيريد كه البته خود آن هم جز توجيهي براي آنچه الان هست با توصل به يك نقطه ي كاملا آرماني و دور از دسترس، مانند همان آرمانهايي كه انقلاب را به وجود آوردند، نيست. بي طرفي، در حقيقت طرفداري از آنچه اكنون واقع است است.

پرچم ايران زماني تنها نشان شير و خورشيد بوده است، و اكنون سه رنگ با آرم جمهوري اسلامي است. ولي هيچ گاه تنها سه رنگ خالي - مانند پرچم جمهوري خواهان - نبوده است. اين دوري از واقعيت و حقيقت فانتازي-معابانه اما، تنها كمك كردن به ادامه ي واقعيتي كه اكنون است است.

اين را كريمي حكاك بي شك مي داند. ولي اگر سياسي نيست چرا اصلا آنجا بوده است.

ديگر اين كه شهامت، خطاب كردن قدرت مندان در تهران است، نه پير مردان آواره در واشنگتن.

با احترام،
امير

Amir August 18, 2005 9:58 PM

سلام خانم رحيمي دست مريضاد.
بايد عرض كنم با هيچ فيلتر شكني سايت صداي آمريكا را نمي توان مشاهده كرد. اما جدا كار خوبي كرديد كه بعضي از گزارشات و گفتگوها را در سايت خودتان براي عموم منعكس ميكنيد .و بخصوص بابت تلاشي كه براي انعكاس پژواكهاي خاموش چون مظلوميت گنجي ميكنيد بايد تشكر و قدرداني كرد.و اميدوارم همچون گذشته موفق باشيد. احمدپور- پژواك خاموش

احمدپور August 17, 2005 12:45 AM

 نظر بدهيد:




مي خواهيد اين اطلاعات حفظ شود؟ بله

(در نوشته خود مي توانيد از تگ هاي اچ تي ام ال استفاده كنيد)