« رادیو | صفحه اصلی | گفت و گو با محمدرضا براهویی نژاد »

March 13, 2005

گفت و گو با محسن سیدین

http://www.radiofarda.com/iran_article/2005/03/F9B6C585-DB38-4242-B0B5-DC5F493C4960.html

دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) از تحصن اعضای انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر حمایت کرد: مصاحبه رادیوفردا با محسن سیدین


روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) از تحصن اعضای انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر که شب گذشته را در دانشگاه به صبح رساندند حمایت ابراز کرد و اعلام کرد دانشجویان، صحن دانشگاه را به نفع نهادهای نامشروع شبه نظامی و امنیتی ترک نخواهند کرد. محسن سیدین، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر در مصاحبه با رادیوفردا می گوید تحصن دانشجویان در واکنش به افزایش های تهدیدهائی است که از سوی خاطر انحصارگرها و نیروهای شبه نظامی داخل دانشگاه و نهاد رهبری نسبت به فعالان دانشجوئی اعمال می شود. وی می گوید رئیس دانشگاه در دیدار با تحصن کنندگان با آنها همدلی ابراز کرد. وی می افزاید در دانشگاه امیرکبیر هیچ وقت اجازه داده نشده که به اسم شرع و دین و مذهب، به خواستهای سیاسی یک سری عوامل بیرون دانشگاه جامه عمل بپوشانند.

شماری از دانشجویان متحصن در دانشگاه امیر کبیر تهران، شب گذشته را در دانشگاه گذراندند و اعتراضاتشان به حضور کسانی که آنها را نیروهای خودسر می خوانند، تا کنون ادامه داده اند. روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت نیز با صدور اطلاعیه ای از تحصن انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر پشتیبانی کرد. در این بیانیه آمده است دفتر تحکیم وحدت زمین دانشگاه را به نفع نهادهای نامشروع شبه نظامی و امنیتی ترک نخواهد کرد. رادیو فردا با محسن سیدین دبیر این تشکیلات مصاحبه کرده است.
محسن سیدین (دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر، تهران): در این هفته هایی که گذشت، یک مقدار فضای دانشگاه طوری شده بود که انفعال بچه های فعال سیاسی اصلاح طلب و به قول معروف اپوزیسیون، یک مقدار حمل بر بی تفاوتی و سرخوردگیشان از مسائل سیاسی و عدم توانش برای واکنش جلوه گر شده بود. به همین خاطر انحصارگرها و نیروهای شبه نظامی داخل دانشگاه و نهاد رهبری حمله شان را شدید کرده بودند و مسائلی مثل تهدید به چاقوکشی و تهدیدکردن مدیران مسئول نشریات و.. اضافه شده بود. فضای عمومی دانشگاه این اعمال را برنخواهد تابید. به همین خاطر تحصنی از سوی بچه های شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویی دیروز ظهر شروع شد و کم کم بچه های شورای حقوقی به آنها پیوستند، اطلاعیه ای صادر شد و از نیروهای صنفی و بچه های فعال دانشگاه، بچه های نشریات دانشجویی به ما پیوستند. که بچه ها هنوز در دانشگاه هستند. ما دیشب را در دانشگاه خوابیدیم.

ماه منیر رحیمی (رادیو فردا): نتیجه مذاکراتتان با مدیریت دانشگاه چه شد؟

محسن سیدین: مذاکرات خوبی بود. یعنی به قول معروف حاکی از همدلی مدیریت دانشگاه بود و ناراحتی مدیریت دانشگاه از وضعیت فعلی و حضور نیروهای خودسر که با سلام و صلوات و زورگویی و قلدری جلوی در دانشگاه تجمع می کنند، به زیاده خواهیهایشان رنگ و لعاب شرعی و مذهبی می دهند. مدیریت دانشگاه هم خواست که ما شب دانشگاه را ترک بکنیم. ولی بچه ها صحبتهایی که کردند تجمع احتمالا تا بعد از ظهر امروز ادامه پیدا خواهد کرد.

م.م.ر: روی صحبت شما و بیانیه هایی که صادر کرده اید، بیشتر نیروهای بسیجی هست. آیا اخیرا اینها کاری کرده اند؟ اتفاقی افتاده که دانشجویان را به این واکنش برانگیخته؟

محسن سیدین: ببینید، فضای دانشگاه امیرکبیر یک مقدار با دانشگاههای دیگر ایران متفاوت است. به هر حال دانشگاه امیرکبیر جو بسیار آزادی داشته، از همان ابتدا، چه در زمان رژیم سابق و چه در زمان رژیم فعلی تفاوتهایی داشته نسبت به سایر دانشگاههای ایران. الان هم خواسته اند این نیروها قد علم بکنند، چون نیروهای موسوم به جریان راست توی دانشگاه، چه در زمان جنگ بود و به قول معروف نیروهای ارتشی در انجمن حاکم بودند و چه به مرور زمان که تفاوتهایی حاصل شده در نگرش انجمن اسلامی، هیچ وقت اجازه داده نشده که به اسم شرع و دین و مذهب، به خواستهای سیاسی یک سری عوامل بیرون دانشگاه جامه عمل بپوشانند. بعد اینها 20 و 30 نفر بیشتر نیستند توی کل دانشگاه. منتها می خواهند با شانتاژ و تبلیغات خودشان را مطرح بکنند. در هفته های اخیر هم حمله کردند به در انجمن و شعار و فحش نوشتند روی در و دیوار که اینها جای ندارد در دانشگاه امیرکبیر. هفته گذشته همین بساط بود جلوی در دانشگاه، دوباره با همین الله اکبرگویی و این حرفها و یک سری هم مدیران مسئول نشریات را تهدید کردند هفته قبل، مثلا روز جهانی زن نشریه ای در دانشگاهها درآمده بود. یک کم هم از وضعیت ویژه این موقع سال دانشگاه سوء استفاده شد، این که تق و لق است و بچه ها کمتر می آیند، آمدند و تابلوی انجمن اسلامی را که سالهای سال است از اوایل انقلاب سر جای خودش بود، نصف شب حمله کردند و شکستند قفلش را می خواستند دربیاورند و مطالبش را پاره کردند که بچه ها دیدند و رفتند و جلوشان را گرفتند

March 13, 2005 6:30 AM